Przetarg: Remont i renowacja elewacji zabytkowego kościoła pw. Przemienienia Pańskiego w Piątnicy

Piątnica: Remont i renowacja elewacji zabytkowego kościoła – Diecezji Łomżyńskiej Parafii Rzymskokatolickiej pw. Przemienienia Pańskiego w Piątnicy ul. Stawiskowska 10 18-421 Piątnica Poduchowna.

Numer ogłoszenia: 29027 – 2012; data zamieszczenia: 03.02.2012

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Parafia pw. Przemienienia Pańskiego , ul. Stawiskowska 10, 18-421 Piątnica, woj. podlaskie, tel. 0-86 215 17 99.

·      Adres strony internetowej zamawiającego: www.lomza.caritas.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Parafia Rzymskokatolicka.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i renowacja elewacji zabytkowego kościoła – Diecezji Łomżyńskiej Parafii Rzymskokatolickiej pw. Przemienienia Pańskiego w Piątnicy ul. Stawiskowska 10 18-421 Piątnica Poduchowna..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Zakres robót do wykonania : 1. Remontowi podlega elewacja kościoła Parafii Rzymskokatolickiej pw. Przemienienia Pańskiego w Piątnicy w zakresie: -Wykonania przygotowanie powierzchni tynków ( skucie tynków uszkodzonych na całym budynku,podkucie spoin fugowych w odsłoniętych wątkach cegły do głębokości 2,5 cm; naprawę pęknięć ścian poprzez wklejenie prętów ze stali wysokowartościowej w spoiny między cegłami z wypełnieniem zaprawa cementową z dodatkiem żywic epoksydowych( np.system Heli-Bar); zmycie pow.muru pod ciśnieniem, impregnacja środkami mineralnymi, wykonanie tynków cementowo-wapiennych na całym budynku;wykonanie tynków renowacyjnych na cokołach , rekonstrukcja uszkodzonych detali, wykonanie tynków ciągnionych – gzymsów, naprawa i wymiana obróbek parapetów ,gzymsów,attyk itd. z blachy cynkowo-tytanowej na warstwie rozdzielającej z mat strukturalnych ,gruntowanie przez krzemianowanie powierzchni starych tynków ) pod 2 x malowanie farbami silikonowymi wysokiej klasy ( np. STO SILCO Color ; Keim -Palette Exclusiv ,Remmersa; itd. z wyodrębnieniem kolorystycznym pilastrów ,attyk, portali, gzymsów, obwiedni okien, i drzwi i wszystkich detali architektonicznych. 1)- Roboty rozbiórkowe skucie tynków i wykonanie nowych – ściany płaskie – 1704,18 m2; belek ,pilastrów , ościeży- 486,75m2; gzymsy, pasy ścian – 80,18m łącznie = 2271,11m2 z wklejaniem prętów ze stali wysokowartościowej w spoiny między cegłami z wypełnieniem zaprawą cementową z dodatkiem żywic epoksydowych( np.system Heli-Bar0 w miejscach spękań gzymsów i ścian ( zdjęcia elewacji) 2) – Roboty rozbiórkowe renowacyjne – skucie cokołów – 160,92m2 3) tynki renowacyjne na cokołach – 160,92m2 4)usuwanie wykwitów,odgrzybianie – 3 266,67m2 5) Szpachlowanie ścian gzymsów,pilastrów 3 266,67m2 6) malowanie elewacji farbą silikonową wyższej generacji -3 266,67m2 7) demontaż obróbek blacharskich i montaż z blachy cynkowo-tytanowej z warstwa rozdzielającą z mat strukturalnych. 7) montaż i demontaż rusztowań zewnętrznych rurowych o wysokości do 20m ; do 30m – 3559,76m2.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca wnosi wadium w wysokości: 14 000,00 zł.

III.2) ZALICZKI

·      Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·      III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

·      Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań,których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

·      III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

·      Wykonawca wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, trzy roboty budowlane odpowiadające rodzajem robotom budowlanym, stanowiącym przedmiot zamówienia (remont elewacji budynków zabytkowych z wykonaniem tynków renowacyjnych ,wypraw elewacyjnych,malowaniem fasad ) ; z których jedna musi być o wartości brutto min.500 000,00 zł , a dwie o wartości brutto min. 200 000,00 zł.

·      III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

·      Wykonawca winien dysponować co najmniej następującym sprzętem niezbędnym do wykonania zamówienia : Rusztowania rurowe o pow. 1 500 m2 .

·      III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

·      Wykonawca wykaże,że Kierownik budowy posiada stosowne uprawnienia i minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy przy realizacji robót budowlanych polegających na wykonywaniu prac konserwatorskich obiektów zabytkowych.

·      III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

·      1)Wykonawca wykaże,że posiada środki finansowe lub zdolnością kredytową na kwotę łączną nie mniejszą niż 500 000,00 zł. 2) Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej 500 000,00 zł, tj. kwotę odszkodowania, jaką gwarantuje ubezpieczyciel (tj. po uwzględnieniu ewentualnej franszyzy redukcyjnej).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·      III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·      wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

·      wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami

·      wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

·      oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

·      informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·      opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

·      Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

·      III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·      oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·      aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·      aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·      aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·      aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·      aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·      wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

·      III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

·      III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Kosztorysy uproszczone, wraz z tabelami elementów scalonych sporządzone zgodnie z Rozdziałem III SIWZ uwzględniające wszystkie koszty , opisane w Rozdziale XII niniejszej SIWZ. 2) Dokument stwierdzający dokonanie wpłaty wadium. 3) W przypadku wskazania w ofercie części zamówienia, które będą powierzone podwykonawcom należy podać zakres rzeczowy i finansowy tych części zamówienia. 4) W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych należy dołączyć odpowiednie dokumenty,opisujące parametry techniczne ,wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały( wyroby) do użytkowania pozwalające jednoznacznie stwierdzić ,ze są one równoważne.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana zawartej umowy może nastąpić na poniższych warunkach: 1) konieczności przedłużenia terminu wykonania robót ze względu na działania sił wyższych, zmianę zakresu robót, okoliczności których wcześniej nie można było przewidzieć: a) wstrzymania robót przez Zamawiającego albo przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający, np. zmian w dokumentacji projektowej b) w sytuacji działania szczególnie niekorzystnych czynników atmosferycznych. c) w przypadku wykonywania innych wcześniej nieprzewidzianych robót w sferze przekazywanego Wykonawcy terenu budowy, Wykonawca jest upoważniony do wystąpienia o wydłużenie okresu na realizację zadania o okres wprowadzonych zakłóceń wraz ze skutkami z tego wynikłymi. Zapis ten dotyczy również wypadków powstałych w strefie robót, Termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu za zgodą Zamawiającego o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 2) zmiany wynagrodzenia ze względu na wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w tym zmiany obowiązującej stawki VAT. 3) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu 4) realizowanie przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub w sytuacji, gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy. 5) Zamawiający wyrazi zgodę na wprowadzenie podwykonawcy 6) Dopuszczalna jest zmiana postanowień niniejszej umowy rozumiana w ten sposób, że wiedza o jej wprowadzeniu do umowy na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów, ubiegających się o to zamówienie czy też na wynik postępowania przetargowego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lomza.caritas.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Diecezja Łomżyńska Parafia Rzymskokatolicka w Piątnicy ul. Stawiskowska 10 18-421 Piątnica Poduchowna sekretariat parafii.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.02.2012 godzina 11:00, miejsce: Diecezja Łomżyńska Parafia Rzymskokatolicka w Piątnicy ul. Stawiskowska 10 18-421 Piątnica Poduchowna sekretariat parafii.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Inwestycja jest realizowana w ramach DZIAŁANIA ODNOWA I ROZWÓJ WSI OBJĘTEGO PROGRAMEM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Załączniki do pobrania:

siwz.pdf

załącznik nr 1 oferta.pdf

załącznik nr 2  oswiadczenie.pdf

załącznik nr 3  oswiadczenie o braku podstaw.pdf

załącznik nr 4  doswiadczenie.pdf

załącznik nr 5 kadra.pdf 

załącznik nr 6 potencjal techniczny.pdf

załącznik nr 7  wzor umowy.pdf

załącznik nr 8 dokumentacja

opis techn.pt bud..pdf

elew.polnocna.pdf

elew.poludniowa.pdf

elew.wschodnia.pdf

elew.zachodnia.pdf

inwentaryzacja:

sytuacja piatnica.pdf

opis inwentaryzacja.pdf

rzut dachu.pdf

rzut parteru.pdf

rzut pietra.pdf

rzut wiezby dachowej.pdf

elewacja pd – zach.pdf

elewacja pn – wsch.pdf

przekroj a-a.pdf

przekoj b-b.pdf

ekspertyza

cz.opisowa dr.siwik.pdf

p1.jpg

p2.jpg

p3.jpg

p4.jpg 

p6.jpg

p7.jpg

p8.jpg

p9.jpg

p10.jpg

p11.jpg

p12.jpg

p13.jpg

p14.jpg

p15.jpg

p16.jpg

p18.jpg

p19.jpg

p20.jpg

p22.jpg

p23.jpg

p25.jpg

zdjęcia elewacji:

płd/wsch:

326.jpg

064.jpg 

pld/zach:

310.jpg

314.jpg

339.jpg

340.jpg

341.jpg

342.jpg

343.jpg

pln/wsch:

325.jpg

327.jpg

328.jpg

329.jpg

336.jpg

062.jpg

pln/zach:

320.jpg

344.jpg

347.jpg

351.jpg

006.jpg

013.jpg

021.jpg

043.jpg

załącznik nr 9

stwior.pdf

załącznik nr 10

przedmiar.pdf

W związku z zapytaniem jednego z Oferentów Zamawiający udziela odpowiedzi na postawione pytanie jn.

plik do pobrania: odpowiedz na zapytanie.jpg